pasek rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzida
    RS
    • 2006
    • 2253

    #51
    Zamieszczone przez Samiec
    U mnie jest, ze 90kkm TDI PD, a 120kkm TDI VP.
    a to ciekawe bo u mnie jest dokładnie odwrotnie.

    Komentarz

    • Samiec
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4287
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #52
      Zamieszczone przez Thundi
      Zamieszczone przez Samiec
      Mamy inne ksiazki
      To na pewno, choć moja jest teoretycznie nowsza (rok 2005 a twoja domyślam się że starsza (co sugeruje data rejestracji jak i przebieg).
      Moja jest z 2003 lipca.

      [ Dodano: Sro 20 Sie, 08 16:11 ]
      Zamieszczone przez Dzida
      a to ciekawe bo u mnie jest dokładnie odwrotnie.
      Bo masz jeszcze nowsza ksiazke :wink:

      W starszych TDI rozrzady zmienialo sie co 60kkm, ale tam podobno byly inne paski. Z uplywem czasu stare paski zastapiono wytrzymalszymi i zmiany rozrzadu mozna bylo juz robic co 90kkm.
      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

      Komentarz

      • oculus
        Ambiente
        • 2008
        • 228

        #53
        Swoją OI 1.9tdi(90KM) woziłem na przeglądy do ASO w Szczecinie. Nie za bardzo interesowałem się co jest napisane w książce, tylko co 15tys. zjawiałem się w ASO. Przy 90kkm zdziwiłem się, że nie chcą mi wymienić rozrządu i radzą dopiero przy 120kkm. Nie wnikałem. Niepewnie, ale jeździłem dalej. Szczęśliwie dojeździłem do 120kkm. Bardzo chętnie wymienili mi wtedy cały rozrząd za coś ok. 2300zł.
        Skoda Octavia Scout 2.0TDI

        Komentarz

        • Paweł T
          Elegance
          • 2006
          • 784

          #54
          w książce jest napisane po 90kkm sprawdzić rozrząd, ewentualnie wymienić. Tylko jak go sprawdzić.
          Ja zrobiłem po 120kkm i niedługo będzie drugi raz. Rolka szumiała mi od około 100kkm, zwłaszcza w zimie na zimnym.
          TDI ASV 140KM 300Nm

          Komentarz

          • Thundi
            L&K
            • 2005
            • 1157

            #55
            Tu macie skan książki jaką dostałem z autem
            O ortografie dba FF.
            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
            Skoda Octavia & Audi A6

            Komentarz

            • niesyg
              Classic
              • 2008
              • 12

              #56
              Nie wierzcie książkom serwisowym. One często kłamią. Przecież tłumaczyli je CZESI!
              Wymiana rozrządu uzależniona jest od kodu silnika (np. ASV), ale i od daty produkcji samochodu.
              W serwisie ASO mają tabelkę.
              Ja rozrząd wymieniłem co 90kkm. Pompa wody (wg zaleceń serwisu ASO) wymieniona po raz pierwszy przy 180kkm - wytrzymała bez problemu.
              AMBIENTE 110KM

              Komentarz

              • abyss
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2007
                • 245

                #57
                niesyg: no to ja mam pompę za wcześnie wymienioną - bo pierwsza była po 90k a teraz mam 200k i właśnie zmieniłem niedawno
                Wiesz może, co serwis/praktyka mówi o częstotliwości wymian przy:
                - paskach nie oryginalnych
                - pompach nie oryginalnych
                ...

                Komentarz

                • niesyg
                  Classic
                  • 2008
                  • 12

                  #58
                  abyss: Nie mam takiej praktyki. Serwisuję tak jak proponuje serwis ASO, ale koledzy z forum eksperymentują na zamiennikach, wiec może się pochwalą.
                  Wymiana pompy na pewno nie zaszkodziła. Ja dowiedziałem się w ASO, że "powinna" wytrzymać. Skusiłem się i warto było. 8)
                  AMBIENTE 110KM

                  Komentarz

                  • koja86
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 3178

                    #59
                    Moja pompa ma 180kkm i nic jej nie dolega ASO proponuje wymianę w tycm przebiegu więc ją wymienię silnik mam ASV . I wymiana w tym silniku pompy wody wcześniej wydaje się bez sensowna mam kilku znajomych gdzie ten przebieg jest zbliżoony lub większy od mojego a maję ory pompy.
                    Takie zwykłe Ambiente

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #60
                      Zamieszczone przez koja86
                      I wymiana w tym silniku pompy wody wcześniej wydaje się bez sensowna
                      Chciałbym Ci pokazać pompę wody którą ostatnio wymieniałem z rozrządem (jak zawsze zresztą) po przebiegu około 90kkm. i wierz mi że to był ostatni dzwonek. Skoro Ty i kilku znajomych mają takie przebiegi na pompach to chyba nie świadczy o tym że u wszystkich one wytrzymają. Czy weźmiesz na siebie odpowiedzialność za to jak ktoś przeczyta Twojego posta a powiedzmy za miesiąc od wymiany rozrządu pompa zacznie mu ciec lub w ostateczności zatrze się uszkadzając pasek i cały silnik? Myślę, że nie. Temat wałkowany był już nie raz i zawsze konkluzja była jedna > "dmuchać na zimne".
                      Zamieszczone przez niesyg
                      Ja dowiedziałem się w ASO, że "powinna" wytrzymać. Skusiłem się i warto było.
                      Czy warto było zaoszczędzić 150zł i jeździć ze świadomością (lub też nie) że w każdej chwili może się (ale nie musi) rozsypać silnik :?: :shock:
                      U mnie jeśli ktoś sobie życzy wymianę rozrządu bez pompy to nie otrzymuje żadnej gwarancji na naprawę :!: Tak na marginesie to nie miałem jeszcze takiego przypadku :P

                      Przy ostatnich postach przypomniały mi się czasy oszczędzania gdzie przy wymianie rozrządu, wymieniano tylko pasek :lol:

                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • Thundi
                        L&K
                        • 2005
                        • 1157

                        #61
                        Zamieszczone przez niesyg
                        W serwisie ASO mają tabelkę.
                        Wszystkie 3 ASO we Wrocławiu twierdziły że wymiana paska (i tylko samego paska) jest przy 120tys. Rolki napinające miały być według nich wymieniane co 2 rozrządy czyli co 240tys sic. Nie wiem czy jakakolwiek część by to wytrzymała. Pompa też według nich ma być wymieniana co 2 rozrządy.

                        U mnie po wymianie stwierdzono (widziałem części i mam takie same zdanie jak oni) że pasek jest w całkiem dobrym stanie (wytrzymał by te 120tyś) lecz jedna z rolek choć teoretycznie wytrzymała by te około 120tyś to jednak 240tyś nie miała szans.

                        Ps. Przykład wspaniałego ASO(dla tych co jeszcze wierzą że są to dobre zakłady) Autem z automatem podjechałem do jednego z salonów i poprosiłem o wymianę oleju w skrzyni biegów (inna sprawa że wiedziałem że tego oleju już w skrzyni jest za mało ale miał iść do wymiany więc by uzupełnili jego poziom) ponieważ auto już trochę miało to poprosiłem o wymianę dynamiczną.
                        Na to kierownik serwisu:
                        S- Słucham przecież tego oleju się nie wymienia!
                        Ja- No to u mnie pan wymieni.
                        S- Ale my nawet części nie mamy.
                        Ja pokazując części potrzebne do wymiany razem z olejem (bo w hurtowni trochę taniej jest) - proszę tam jest wszystko co potrzeba.
                        Kierownik poszedł zatelefonować po jakiś 20min rozmowy telefonicznej wrócił i oznajmił że niestety nie są wstanie wykonać wymiany. Ale ponieważ auto było ważnej osoby którą ów kierownik znał to zezwolił nam na wjazd do serwisu (znaczy zezwolił po rozmowie z właścicielem auta) auto na podnośnik i z instrukcją wydrukowaną wcześniej z internetu (znajomy z którym udałem się to tego serwisu też ma tą skrzynię tyle że auto trochę starsze i inny model) sami ową wymianę wykonaliśmy (moja to była pierwsza taka wymiana – znajomy już u siebie raz to robił). Wszyscy ludzie będący w tym ASO patrzyli na nas (łącznie z klientami) co my wyprawiamy (pod nosem mówiąc sobie że po takim zabiegu auto przejedzie jakieś 50m i będzie potrzeba wymiany całej skrzyni) po 30-40min cała operacja się skończyła auto wyjechało z serwisu i odjechaliśmy odwieść auto (przy czym my robotę wykonywaliśmy w normalnych ciuchach z jedynie założonymi rękawiczkami i nie pobrudziliśmy się a pracownicy ASO najczystszych kombinezonów to nie mieli). Do dziś ponoć właściciel ASO nie wie jak można wymienić niewymienialny olej w skrzyni biegów.
                        Nie podam które to ASO ani jakiej firmy ale zapewniam że firma będąca wyżej od Skody. Od tamtego czasu jestem całkowicie przekonany że mało które ASO w Polsce ma minimalną wiedzę na temat samochodu (już nic nie mówiąc o jakiejś większej wiedzy).
                        O ortografie dba FF.
                        Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                        http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                        Skoda Octavia & Audi A6

                        Komentarz

                        • czarny_wwa
                          Rider
                          • 2008
                          • 411
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                          #62
                          Thundi, to co napisałeś jest z jednej strony szokujące, ale z drugiej potwierdzające, że niestety bardzo często (żeby nie napisać że zawsze) ludzie pracujący w ASO (myślę tutaj o kierownictwie) albo nie mają pojęcia o tym co robią albo po prostu szukają "jeleni".
                          Pełen szacunek dla mechaników, czyli do ludzi którzy nie rządzą w tych aso i nie mają za wiele (tj. nic) do powiedzenia.
                          Wracając do tematu rozrządu. Osoby, które wymieniają sam pasek są albo nieodpowiedzialne, albo nie znają się na mechanice, albo chcą zaoszczędzić kilka dosłownie złotych.
                          Ja wraz z tatą wszystkie nasze samochody jakie do tej pory mieliśmy (a było ich trochę i nie zawsze nowe) serwisowaliśmy sami. Po zakupie każdego (z reguły) wymienialiśmy pasek rozrządu wraz z napinaczem, rolkami oraz pompę wodną, płyn no i jeżeli trzeba było pasek klinowy. Nie wspominam tu o oleju czy świecach (jeżeli mówimy o silniku benzynowym). Moim zdaniem są to podstawowe sprawy.
                          Podzielam zdanie dobrygrzeswawa, . Takich ludzi właśnie trzeba się pytać i przede wszystkim słuchać.
                          Na koniec mogę jedynie napisać, że jak słucham czasem wypowiedzi aso lub opowieści typu oleju w tej skrzyni się nie wymienia lub pompa wody jest do wymiany przy drugiej wymianie rozrządu to mogę jedynie napisać - głupota ludzka nie ma granic.

                          a tak na marginesie: to ci którzy wymieniają rolki i pompę wody przy 240 tyś powinni zagrać w lotka - szczęście mają wielkie

                          Komentarz

                          • Paweł T
                            Elegance
                            • 2006
                            • 784

                            #63
                            to wymieniać olej w skrzyni, czy nie wymieniać?
                            TDI ASV 140KM 300Nm

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez Paweł T
                              to wymieniać olej w skrzyni, czy nie wymieniać?
                              W manualu podobno sie nie wymienia, w automacie na pewno :wink:
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • IGOR
                                Classic
                                • 2008
                                • 5

                                #65
                                ROZRZąD KPL.= PASEK+ROLKI+POMPA WODY+śRUBY NA łAPE, NA TYM NAPARAWDE SIę NIE ZAOSZCZęDZI, WARTO TEZ SPRAWDZIć NAPINACZ PASKA PK (1,9TDi) LUBI SIę PRZYPOMNIEć,A KOSZT W SUMIE NIEWIELKI

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #66
                                  IGOR, A umiesz pisac bez WIELKICH LITER czy Ci to wytlumaczyc jak to zrobic :?:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • IGOR
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 5

                                    #67
                                    jak chcesz to może ja ci pewne kwestie wytłumaczę...??

                                    Komentarz

                                    • octavia
                                      Drive
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 52

                                      #68
                                      Rozrząd w 1.9 TDI AGR

                                      Witam Kolegów,

                                      Jako, że chyba żadnemu mechanikowi nie można ufać w 100% mam parę istotnych pytań dotyczących rozrządu właśnie.

                                      Po pierwsze w mojej oktawce rozrząd był wymieniany w ASO przy 209 tys.
                                      Teraz mam 250 tys.
                                      Ale znajomy mechanik przy wymianie oleju stwierdził, że leci olej z uszczelniacza wału na pasek. Pasek jest w sumie odporny na olej ale diagnoza jest jednoznaczna: WYMIENIĆ ROZRZĄD JAK NAJSZYBCIEJ.
                                      Posłuchać go czy raczej facet ma zastój w biznesie i szuka dodatkowego zarobku? :-)

                                      Druga sprawa.
                                      Jeśli zdecydowałbym się na wymianę jakich producentów polecacie?
                                      Mogę kupić w miarę tanio takie części:

                                      - pasek Fondi (czy coś podobnie brzmiącego) za 98zł.
                                      - napinacz (101zł.) i rolki Rouville 100zł.+46zł.+48zł.
                                      - pompa wody Hepu (132zł.) lub SKf (170zł.)

                                      Jasna sprawa, że im lepsza jakość części, tym lepiej ale czy ktoś zna takich producentów i może coś powiedzieć na ten temat?
                                      O Rouville już słyszałem a nawet coś kupiłem tego producenta (napinacz?).
                                      Skf jest chyba najlepszy.
                                      A to Fondi?
                                      A może jacyś inni producenci?
                                      Może macie jakieś tanie źródło?

                                      Z góry dziękuję za rzetelne komentarze.
                                      Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
                                      mobile: 692 315 214

                                      Komentarz

                                      • maruss84
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 27

                                        #69
                                        posiadam octavie AHF 110 ps ostatnio rozrząd byl zminiony przy 140 teraz mam 207tys co ile trzeba zminic co 60 czy 90 tys???????

                                        Komentarz

                                        • daroo
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 315

                                          #70
                                          Zamieszczone przez daneczek76
                                          Pompa musi bys wymieniona bez wzglądnie bo lubi tak przy 120 tys pierdyknąc. Wiesz jak jest mechanik wymieni pasek z rolkami sprawdzi pompe powie że niema luzu nic nie cieknie a za np: 30 tys jebnie pompa i co ? wszystko od nowa.
                                          zeby tylko jak padnie lozysko w pompie to strzeli pasek reszte pozostawiam wyobrazni 8) tak czy inaczej pompa to wydatek ok.150 zl w porownaniu z ew.klopotami to IMHO pikus
                                          AGR'00 123KM/264Nm

                                          Komentarz

                                          • Thundi
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1157

                                            #71
                                            Zamieszczone przez maruss84
                                            posiadam octavie AHF 110 ps ostatnio rozrząd byl zminiony przy 140 teraz mam 207tys co ile trzeba zminic co 60 czy 90 tys???????
                                            przy 90tyś tak jak praktycznie w każdym 1.9TDI
                                            O ortografie dba FF.
                                            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                            Skoda Octavia & Audi A6

                                            Komentarz

                                            • kristow
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 3

                                              #72
                                              witam jestem szczesliwym posiadaczem oktawi 1.9TDI GLX chciałbym sie dowiedziec co ile wymienia sie rozrzad i czy musze tez wymienić pompe wody

                                              Komentarz

                                              • Thundi
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1157

                                                #73
                                                kristow, Popatrz do instrukcji jeśli masz co mniej niż 90tyś to wymieniaj tak jak podaje książka a jak masz 90 lub więcej co co 90tyś.
                                                Zamieszczone przez kristow
                                                czy musze tez wymienić pompe wody
                                                Generalnie pompa wody wytrzyma dłużej niż rozrząd ale może mieć problem z wytrzymaniem 2xrozrząd tak więc jako że koszt niewielki ( <150zł ) to zalecał bym wymianę przy rozrządzie
                                                Bo niestety jak ci pompa pójdzie to szansa na uszkodzenie rozrządu jest zbyt duża a wymiana samej pompy bez rozrządu niezalecana (są rzeczy które zakłada się raz i jak się je już zdejmie to nie powinno się zakładać 2 raz np: rozrząd)
                                                O ortografie dba FF.
                                                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                                Skoda Octavia & Audi A6

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #74
                                                  Jak już XXXX razy było napisane wymiana rozrządu tylko razem z pompą wody. Nie ważne czy jest to AGR, AHF, ALH, ASV czy inne, jeśli pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu to stanowi część składowa rozrządu i dlatego wymienia się ją.

                                                  Zamieszczone przez Thundi
                                                  a wymiana samej pompy bez rozrządu niezalecana (są rzeczy które zakłada się raz i jak się je już zdejmie to nie powinno się zakładać 2 raz np: rozrząd)
                                                  wymiana samej pompy jest nie zalecana ponieważ koszt wymiany= koszt wymiany rozrządu. Thundi, nie popadajmy w jakieś skrajności z tym zakładaniem raz zdjętego :shock: to nie prezerwatywa :lol: Idąc tą drogą, np. przy wymianie szklanek trzeba wymienić rozrząd :spin: :?:
                                                  Można bez jakichkolwiek konsekwencji zdjąć pasek a potem go założyć ponownie :!:
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                                    Można bez jakichkolwiek konsekwencji zdjąć pasek a potem go założyć ponownie :!:
                                                    Pod warunkiem, ze ktos poluzuje rolki napinajace, a nie zdejmuje i zaklada srubokretem :lol:
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...